ទទួលទាន​ត្រី និង​គ្រាប់​ធុញ្ញ​ជាតិ​អាចជួយ​កាត់បន្ថយ​ហានិភ័យ​នៃ​ជំងឺ​ភ្លេចភ្លាំង​ធ្ងន់ធ្ងរ | CEN: World News
Cen-logo

សុខភាព និងវេជ្ជសាស្ត្រ

ទទួលទាន​ត្រី និង​គ្រាប់​ធុញ្ញ​ជាតិ​អាចជួយ​កាត់បន្ថយ​ហានិភ័យ​នៃ​ជំងឺ​ភ្លេចភ្លាំង​ធ្ងន់ធ្ងរ

ថ្ងៃទី 3 ឧសភា 2012, 03:12:PM

Give our kids a better deal

 
​យោងតាម​ការសិក្សា​មួយ​ចេញផ្សាយ​លើ​វេប​សាយ​ទស្សនា​វ​ដ្តី​សុខភាព​អាមេរិក Neurology កាលពី​ថ្ងៃ​ពុធ​បាន​ឲ្យ​ដឹងថា ការទទួល​ទាន​ចំណីអាហារ​ដែល​ផ្ទុក​អាស៊ីត​ខ្លាញ់ Omega-3 ដូចជា​ត្រី ទឹក​សាឡា​ត់ និង គ្រាប់​ធុញ្ញ​ជាតិ អាច​បន្ថយ​កំរិត​ប្រូ​តេ​អ៊ីន​ក្នុង​ឈាម​ដែល​ពាក់ព័ន្ធ​និង​ជំងឺ​ភ្លេចភ្លាំង​ធ្ងន់ធ្ងរ (Alzheimer's) និង​បញ្ហា​ការចងចាំ​ជាច្រើន។​

​ពាក់ព័ន្ធ​និង​ការសិក្សា​នេះ មនុស្ស​ចំនួន ១.២១៩ នាក់​អាយុ​ច្រើនជាង ៦៥ ឆ្នាំ ដែល​ពុំមាន​កើត​អាកា​រៈ​រវើរវាយ បានផ្តល់​នូវ​ព័ត៌មាន​អំពី​របប​អាហារ​របស់​ពួកគេ​សម្រាប់​រយៈពេល​ជា​មធ្យម ១,២ ឆ្នាំ មុនពេល​ឈាម​របស់​ពួកគេ​ត្រូវបានធ្វើ​តេស្ត៍​រកមើល​ប្រូតេអ៊ីន Beta-amyloid។ ពួក​អ្នកស្រាវជ្រាវ​ក៏បាន​ពិនិត្យមើល​យ៉ាង​ពិសេស​ទៅលើ​ជីវជាតិ​ទ្រទ្រង់​រាងកាយ មានដូចជា អាស៊ីត​ខ្លាញ់​សូ​លុយ​ស្យ៉ុ​ង​, អាស៊ីត​ខ្លាញ់ Omega-3, និង អាស៊ីត​ខ្លាញ់ Omega-6, អាស៊ីត​ខ្លាញ់​គ្មាន​សូ​លុយ​ស្យ៉ុ​ង​, វីតាមីន E, វីតាមីន C, វីតាមីន B12, អាស៊ីត Folate និង វីតាមីន D។​

​ការសិក្សា​នេះ​បាន​រកឃើញថា មនុស្ស​ដែល​ទទួលទាន​ត្រី​សម្បូរ​អាស៊ីត​ខ្លាញ់ Omega-3 កាន់តែច្រើន កំរិត​ប្រូតេអ៊ីន Beta-amyloid ក្នុង​ឈាម​ក៏​កាន់តែ​ថយចុះ​ដែរ។ ការទទួល​ទាន​អាហារ​មាន​ជាតិ​ខ្លាញ់ Omega-3 ចំនួន​មួយ​ក្រាម​ក្នុង​មួយថ្ងៃ​គឺមាន​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ការថយចុះ​ជាតិ​ប្រូតេអ៊ីន Beta-amyloid ក្នុង​ឈាម​បាន ២០ ទៅ ៣០ ភាគរយ។ សារធាតុ​បំប៉ន​រាងកាយ​ផ្សេងទៀត​មិនមាន​ជាប់​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ការថយចុះ​កំរិត​ប្រូតេអ៊ីន Beta-amyloid ក្នុង​ឈាម​នោះទេ​នៅក្នុង​ការសិក្សា​នេះ៕ R

សុខភាព និងវេជ្ជសាស្ត្រផ្សេងទៀត

ទារក​ប្រុស​ភ្លោះ​ជាប់​គ្នា​រំពឹង​ធូរស្បើយ​ពេញលេញ​ឡើងវិញ​បន្ទាប់ពី​វះកាត់​ផ្តាច់​រយៈពេល ៩ ម៉ោង​នៅ​អា​រ៉ា​ប៊ី​សា​អូឌីត​ (ថ្ងៃទី 3 មីនា 2015)

ទារក​ស្រី​ភ្លោះ​ជាប់​គ្នា​អាយុ ១០ ខែ​រួច​រស់​ជីវិត​ពី​ការវះកាត់​ដំបូង​លើ​ពិភពលោក​ដើម្បី​ផ្តាច់​ពួកគេ​ចេញពី​គ្នា​ (ថ្ងៃទី 24 កុម្ភៈ 2015)

បុរស​អស់សង្ឃឹម​ម្នាក់​វះកាត់​ដុំ​សាច់​ទម្ងន់ ៧,៤៦ គីឡូក្រាម​បាន​ជោគជ័យ​បន្ទាប់​ដើររក​គេ​ជួយ​បី​ថ្ងៃ​ (ថ្ងៃទី 17 កុម្ភៈ 2015)

ការ​ដេកលក់​រលីវៗ ៣០ នាទី​អាច​ប៉ះប៉ូវ​ការខូចខាត​ដែល​បង្កឡើង​ដោយ​ការ​ដេក​មិន​គ្រប់គ្រាន់​ (ថ្ងៃទី 11 កុម្ភៈ 2015)

អសកម្មភាព ស្លាប់​លឿន​ជាង​មនុស្ស​ធា​ត់​ (ថ្ងៃទី 15 មករា 2015)

​ការបរិភោគ​អាហារ​សរសៃ​អាចជួយ​ឲ្យ​មាន​សុខភាព​ល្អ​និង​អាយុ​វែង (ថ្ងៃទី 13 មករា 2015)

ការសិក្សា​បង្ហាញ​ថា​មនុស្ស​ធាត់​ខ្លាំង​មាន​សុខភាព​អាក្រក់​ជាង​មនុស្ស​ដែល​ស្គម​ (ថ្ងៃទី 9 មករា 2015)

បរិភោគ​ផែ្ល​ប័រមួយ​ក្នុង​មួយថ្ងៃជួ​យ​កាត់បន្ថយ​ជា​តិខ្លាញ់​និង​ការ​ប្រឈម​ចំពោះការ​គាំ​បេះដូង​ (ថ្ងៃទី 8 មករា 2015)

ក្មេងប្រុស​ឆ្លង​ជំងឺអេបូ​ឡា​ដំបូងដោយ​ការ​លេង​នៅ​កន្លែង​ដើម​ឈើដែល​មាន​សត្វ​ប្រចៀវ​រស់នៅ​ (ថ្ងៃទី 31 ធ្នូ 2014)

ការសិក្សា​បង្ហាញថា ការទទួល​ទាន​បន្លែ​ច្រើន​ជួយ​កាត់បន្ថយ​ហានិភ័យ​ក្នុង​ការកើត​ជំងឺមហារីក​ក្រពះ​ចំពោះ​បុរសៗ​ (ថ្ងៃទី 30 ធ្នូ 2014)