(កំពត) ៖ នៅក្នុងកិច្ចប្រជុំត្រៀមរៀបចំពិធីបុណ្យសមុទ្រលើកទី៨ (ជុំទី២) នាថ្ងៃទី០៦ ខែឧសភា ឆ្នាំ២០១៩ នៅសាលាខេត្តកំពត លោក ថោង ខុន រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងទេសចរណ៍ និងលោក ជាវ តាយ អភិបាលខេត្តកំពត បានប្រកាសដាក់ទិសដៅជាច្រើន ដើម្បីត្រៀមរៀបចំពិធីបុណ្យសមុទ្រលើកទី៨នេះ ឱ្យកាន់តែអធិកអធមជាងឆ្នាំមុនៗ ។
លោករដ្ឋមន្ត្រីបានលើកឡើងថា ខេត្តកំពតមានសក្ដានុពលខ្ពស់សម្រាប់អភិវឌ្ឍន៍វិស័យទេសចរណ៍ ក្នុងនោះមានទីក្រុងបេតិកភណ្ឌ រមណីយដ្ឋានទេសចរណ៍ធម្មជាតិយ៉ាងច្រើនសម្បូរបែប មានតំបន់កសិទេសចរណ៍ ។
លោករដ្ឋមន្ត្រីបានប្រកាសដាក់អនុសាសន៍មួយចំនួន រួមមាន៖ ជំរុញមានការរៀបចំ «វិថីម្ហូបអាហារ» ឬហៅថា Food Street នៅទីតាំងណាមួយនៃពិធីបុណ្យសមុទ្រខាងមុខឱ្យបានល្អប្រសើរ ហើយ Food Street នេះ ក៏ទុកជាផលិតផលទេសចរណ៍អចិន្ត្រៃយ៍ សម្រាប់ទីក្រុងកំពតផងដែរ។ ស្នើសុំក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជួនជួយពន្លឿនការជួសជុលផ្លូវជាតិលេខ៣ ផ្លូវមកពីវាលរេញ និងផ្លូវដទៃទៀត ដែលភ្ជាប់មកខេត្តកំពត។ ស្នើពន្លឿនការសាងសង់កំពង់ផែទេសចរណ៍ ដោយបង្កើនការធ្វើការ និងបន្ថែមចំនួនកម្មករជំនាញ និងវិស្វករ។ ត្រៀមរៀបចំឱ្យមានការតាំងពិព័រណ៍ផលិតផលក្នុងស្រុកឲ្យបានសម្បូរបែប ប្រកបដោយគុណភាព បើអាចធ្វើបានស្នើរៀបចំការតាំងលក់សម្លៀកបំពាក់ល្អៗដែលផលិតក្នុងស្រុក ដូចជាផលិតផល outlet ជូនប្រជាពលរដ្ឋ និងទេសចរអន្តរជាតិ នៅក្នុងពិធីបុណ្យសមុទ្រ ដើម្បីឱ្យប្រជាពលរដ្ឋមានឱកាសបានទិញយកទៅប្រើប្រាស់ក្នុងតម្លៃមួយសមរម្យ។
នាំគ្នាធ្វើឲ្យគោលដៅទេសចរណ៍កំពត ជាគោលដៅគំរូខាងគុណភាពផលិតផល ទំនិញ និងសេវា គ្មានទំនិញក្លែងក្លាយ និងអន់គុណភាព។
នៅតាមភោជនីយដ្ឋាន អាហារដ្ឋាន ក្នុងមរមណីយដ្ឋានទេសចរណ៍នានា ត្រូវគិតគូរលើបញ្ហាអនាម័យចំណីអាហារ បដិសណ្ឋារកិច្ច ការទុកដាក់សំរាម កាកសំណល់ផ្សេងៗ ។
ត្រូវបន្តបំផុសចលនាឲ្យប្រជាជនចូលរួមគ្រប់ៗគ្នា ពិសេសចលនា «គ្មានសំរាមក្រោមតុ» ។
ត្រូវបង្កើនយុទ្ធនាការបង្គន់អនាម័យ ទាំងសាធារណៈ និងឯកជន ទៅតាមស្តង់ដារជាតិ និងអន្តរជាតិ។ យើងឯកភាពគ្នាយកខេត្តកំពតជាខេត្តគំរូ ខាងបង្គន់អនាម័យសាធារណៈល្អ ។
មន្ទីរទេសចរណ៍ខេត្តកំពត សហការជាមួយនាយកដ្ឋានជំនាញ ត្រូវផ្សព្វផ្សាយពីសក្ដានុពលវិស័យទេសចរណ៍ក្នុងខេត្ត ឱ្យបានទូលំទូលាយចាប់ពីពេលនេះទៅ ដូចជារមណីយដ្ឋានទេសចរណ៍ថ្មីៗ ដូចជារមណីយដ្ឋានកសិទេសចរណ៍ ចម្ការម្រេចដ៏ល្បីល្បាញ រមណីយដ្ឋានភ្នំបូកគោ ពិសេសព័ត៌មានដែលភ្ញៀវទេសចរអាចមើលឃើញកញ្ចុំផ្កាយរាប់លានដួង ឬហៅថា កាឡាក់ស៊ីមីគីវ៉េយ នៅលើភ្នំបូកគោ ។
គួររៀបចំវាលស្រែអំបិលឲ្យបានល្អ ទុកសម្រាប់ទេសចរ ស្វែងយល់ និងទស្សនា។
ជំរុញឱ្យបង្កើតសកម្មភាពបណ្ដុះបណ្ដាលធនធានមនុស្សក្នុងវិស័យទេសចរណ៍ ចាប់ពីពេលនេះតទៅអោយបានសកម្មនិងផុលផុសពិសេសអំពីអនាម័យម្ហូបអាហារ ការទទួលបដិសណ្ឋារកិច្ចចំពោះភ្ញៀវទេសចរ ដាច់ខាតត្រូវគិតគូរលើភាពស្អាត និងបៃតង។
ត្រូវផ្សព្វផ្សាយប្រាប់ប្រជាជនក្នុងខេត្តឱ្យត្រៀមរៀបចំការតុបតែងលម្អលំនៅដ្ឋាន និងទីធ្លារជុំវិញផ្ទះ ដើម្បីត្រៀមទទួលភ្ញៀវទេសចរដែលមកទស្សនាកម្សាន្តក្នុងពិធីបុណ្យសមុទ្រ ពិសេសអាជ្ញាធរក៏ត្រូវរៀបចំតុបតែងលម្អទីក្រុងឱ្យបានស្អាត ប្រកបដោយភាពទាក់ទាញ។ អាជ្ញាធរត្រូវគិតគូរលើបញ្ហាសណ្ដាប់ធ្នាប់សាធារណៈ ការចតយានយន្តនៅតាមផ្លូវក៏ត្រូវរៀបចំឱ្យមានសណ្ដាប់ធ្នាប់ផងដែរ។
សូមជម្រាបថា ពិធីបុណ្យសមុទ្រលើកទី៨នេះ នឹងត្រូវធ្វើឡើងនៅអំឡុងខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៩។
បន្ទាប់ពីបញ្ចប់កិច្ចប្រជុំ លោករដ្ឋមន្ត្រី បានអញ្ជើញទៅមើលការគ្រប់គ្រងរបស់រមណីយដ្ឋានកសិ-ទេសចរណ៍ ចំការម្រេច La Plantation នៅខេត្តកំពតមួយនេះ ។
ក្នុងឱកាសនោះ លោកថោង ខុន បានថ្លែងថា ខ្ញុំគិតថា ទោះបីអាចថាមិនទាន់មានលក្ខណៈគ្រប់ជ្រុងជ្រោយនៃស្តង់ដារ រមណីយដ្ឋានកសិទេចរណ៍ តែខ្ញុំគិតថា វាអាចយកជាមូលដ្ឋានរៀនសូត្របាន។ ខ្ញុំបានទៅដល់ទីនោះ កាលពីរសៀល ថ្ងៃទី៦ ខែឧសភា ឆ្នាំ២០១៨ នេះ តាមការ រាយការណ៍របស់មន្ទីរទេសចរណ៍ខេត្តកំពត។ ខ្ញុំឃើញថា ៖
១- លើផ្នែកបច្ចេកទេសកសិកម្ម ពួកគាត់បានយកចិត្តទុកដាក់ដោយហ្មត់ចត់ នៅលើបច្ចេកទេសដាំដុះដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងតម្រូវការនៃស្តង់ដារ GI -Geographical Identification ពោលគីចាប់តាំងពីគុណភាពទឹក ស្រោចស្រព ការប្រមូលផល ការវេចខ្ចប់។ល។
២- លើផ្នែកគ្រប់គ្រង ទេសចរណ៍ពួកគាត់ ធ្វើការគ្រប់គ្រងបានល្អ មានអ្នកគ្រប់គ្រង ខាងផ្នែកលក់ មានបដិសណ្ឋារកិច្ចល្អ មានមគ្គុទេស្ទក៍ ដែលចេះជំនាញកសិកម្ម យល់ដឹងពីដំណាំម្រេច និងមានជំនាញវិជ្ជាជីវៈមគ្គុទេស្ទក៏ច្បាស់លាស់។ ភ្ញៀវចូល ទស្សនាចំការត្រូវបានរៀបចំជាក្រុម។មានអ្នកគ្រប់គ្រងភ្ញៀវចេញ-ចូល កត់ត្រា បានត្រឹមត្រូវ មិនចាំបាច់លក់សំបុត្រចូល ដែលនាំរំខានដល់ភ្ញៀវ។ការដាក់តាំងលក់ផលិតផល និងសេវាភេសជ្ជៈបានល្អ ប្រកបដោយវិជ្ជាជីវៈ ។
៣-ការផ្សព្វផ្សាយបានល្អ តាមរយះ website ផ្ទាល់។
៤- ភ្ញៀវភាគច្រើនជាភ្ញៀវអឺរ៉ុប ៦០% ជាបារាំង។
នៅខេត្តកំពត មានរមណីយដ្ឋាន កសិ-ទេសចរណ៍ចំការម្រេច មួយទៀត ឈ្មោះ Starling Ridge នៅក្បែរគ្នា ក្នុងឃុំកូនសត្វ ស្រុកទឹកឈូ ដែលមានការគ្រប់គ្រងល្អស្រដៀងគ្នា។
៥- ចំណុច ដែលនៅសេសសល់ របស់យើង គីផ្លូវទៅកាន់ទីនោះមិនទាន់បានអភិវឌ្ឍន៏ល្អ។ក្រសួងអភិវឌ្ឍន៏ជនបទនឹងធ្វើផ្លូវក្រាលកៅស៊ូជូននៅឆ្នាំ២០២០។រីឯផ្លាកសញ្ញាចង្អុលបង្ហាញតាមដងផ្លូវក៏នៅខ្វះខាត។
នាយកដ្ឋានអភិវឌ្ឍន៍ផលិតផល ទេសចរណ៍ គួររៀចំ Farm Trip នៃមន្ទីរទេសចរណ៍ ទាំង២៥ និងផ្នែកពាក់ព័ន្ធ ទាំងផែ្នកសាធារណៈ និងផ្នែក ឯកជនទៅស្វែងយល់ និងសិក្សារៀនសូត្រនៅទីនោះ៕ ដោយ ៖ កូឡាប