ខេត្តព្រះសីហនុ៖ ក្រុមអ្នករត់ការគយ ឬទំនិញ នៅតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសបិតត្រាំង ខេត្តព្រះសីហនុ បានអះអាងថា ថវិកាសម្រាប់បង់ពន្ធចូលរដ្ឋត្រឹម ១៥.០០០រៀលតែប៉ុណ្ណោះ ប៉ុន្តែលុយរត់ចូលក្នុងហោប៉ៅ របស់ជនឆ្លៀតឱកាស គឺអាចមានចន្លោះចាប់ពីជាង ១៣០ដុល្លារសហរដ្ឋអាមេរិក ទៅដល់ជាង ១៤០ ដុល្លារ ក្នុងទំនិញរួចពន្ធមួយទូរកុងតឺន័រ។
ប្រភពពីអ្នករត់ការគយ ឬរត់ការទំនិញ នៅតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសបិតត្រាំងខេត្តព្រះសីហនុ បានចោទ លោក ម៉េង ផល្គុន តំណាងអគ្គនាយកដ្ឋានគយ និងរដ្ឋាករកម្ពុជា ឬអ្នករត់ការហៅថា មេគយប្រចាំតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសបី ក្នុងខេត្តព្រះសីហនុ ថាបានតម្រូវឲ្យក្រុមអ្នករត់ការគយ ដាក់លុយក្រោមតុយ៉ាងតិច ១៣០ដុល្លារសហរដ្ឋអាមេរិក ក្នុងទំនិញមួយកុងតឺន័រ មុននឹងអនុញ្ញាតឲ្យដឹកទំនិញអត់បង់ពន្ធចេញពីតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសទាំងនោះ។
ចំពោះបញ្ហានេះ ទាំងអ្នករត់ការទំនិញ ជាពិសេសសាធារណជន មានចម្ងល់ថា តើក្នុងមួយថ្ងៃៗ មានប៉ុន្មានកុងតឺន័រ ដែលត្រូវចេញចូលឆ្លងកាត់ មន្ត្រីគយ និងរដ្ឋាករ នៅតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសឈ្មោះ ម៉េង ផល្គុន នេះ.. ?
តើចំពោះករណីខាងលើនេះ ប្រភពមានចម្ងល់ ថាតើ, លោក គុន ញឹម អគ្គនាយក នៃអគ្គនាយកដ្ឋានគយ និង រដ្ឋាករកម្ពុជា បានទទួលព័ត៌មាន អំពីសកម្មភាព របស់មន្រ្តីក្រោមឱវាទខ្លួន ដែលធ្វើសកម្មគាបយកលុយមានចំនួនច្រើនហួសហេតុពេក ពីបុគ្គលិកជើងសារគយ ដែរឬយ៉ាងណា..?
សូមបញ្ជាក់ថា ជាបន្តបន្ទាប់មកនេះ ក្រុមអ្នករត់ការគយ ឬជើងសារគយ ប្រចាំតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសបិតត្រាំង ខេត្តព្រះសីហនុ បានចោទ លោក ម៉េង ផល្គុន តំណាងអគ្គនាយកដ្ឋានគយ និងរដ្ឋាករកម្ពុជា ឬអ្នករត់ការហៅថា មេគយប្រចាំតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសចំនួនបី ក្នុងខេត្តព្រះសីហនុ ថា បានយកតួនាទី របស់ខ្លួន ទៅគាបសង្កត់ក្រុមអ្នករត់ការគយ ឬជើងសារគយ ដោយតម្រូវឲ្យពួកគេបង់លុយក្រោមតុចន្លោះចាន់ពីជាង ១៣០ ដុល្លារសហរដ្ឋអាមេរិក ទៅដល់ ១៤០ដុល្លារ ជូនមន្ត្រីខាងលើនេះ ក្នុងទំនិញ ឬអីវ៉ាន់មួយកុងតឺន័រជាមុនសិន។ ទើបមន្ត្រីរូបនេះ ចាប់ផ្ដើមពិនិត្យឯកសារ រួចអនុញ្ញាតឲ្យយកទំនិញចេញ ឬ ចូលក្នុងកំពង់ផែស្វយ័តក្រុងព្រះសីហនុ។
យ៉ាងណាក៏ដោយចុះ លោក ម៉េង ផល្គុន ដែលស្គាល់ថាជាប្អូនថ្លៃ លោកអគ្គនាយករង នៃអគ្គនាយកដ្ឋានគយ និងរដ្ឋាករកម្ពុជា ត្រូវបានគេចាត់ឲ្យលោក មកទទួលកិច្ចការត្រួតពិនិត្យទំនិញរួចពន្ធ ដែលចេញ-ចូលតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសទាំងបី ក្នុងខេត្តព្រះសីហនុ រួមមាន៖ តំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសកំពង់ផែក្រុងព្រះសីហនុ, តំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសខេត្តព្រះសីហនុបិតត្រាំង និង តំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេស ខេមបូឌាន ចេជាង ហ្គ័រជី។
ក្រុមអ្នករត់ការទំនិញ បានបន្តថា ក្នុងនាមលោកជាតំណាងឲ្យអគ្គនាយកដ្ឋានគយ និង រដ្ឋាករកម្ពុជា ឬអ្នករត់ការហៅលោកថា “មេតំបន់ៗ”នោះ ពួកគេបានចោទលោក ម៉េង ផល្គុន ថាបានយកតួនាទី របស់ខ្លួន ទៅគាបសង្កត់អ្នករត់ការគយ ឬជើងសារគយ តម្រូវឲ្យបង់លុយក្រៅ ដែលគ្មានវិក្កយបត្រ ចាប់ពី ១៣២ដុល្លារអាមេរិក រហូតដល់ ១៤២ដុល្លារ ក្នុងមួយទូរកុងតឺន័រ នៃទំនិញនាំចូលរួចពន្ធ និង ទំនិញនាំចេញ ដែលក្នុងមួយខែៗ អាចមានទូរកុងតឺន័រឆ្លងកាត់គិតជាមធ្យមមានប្រមាណចន្លោះចាប់ពី ៦០០ ទៅ ៧០០ ទូរកុងតឺន័រ។
បន្ថែមលើនេះ ក្រុមអ្នករត់ការទំនិញ ឬជើងសារគយ នៃក្រុមហ៊ុនមួយចំនួន ស្នើសុំមិនបញ្ចេញឈ្មោះ ដែលទទួលរត់ការឯកសារ ដើម្បីយកទំនិញនាំចូលរួចពន្ធ និងទំនិញនាំចេញ បានឲ្យដឹងនៅថ្ងៃទី១០ ខែមករា ឆ្នាំ២០២០ថា ក្រុមហ៊ុនរបស់លោក មិនសូវទទួលបានលើការងាររត់ការលើទំនិញរួចពន្ធច្រើន ក្នុងមួយខែៗ មានត្រឹមក្រោមដប់ទូរ ឬក្រោមដប់កុងតឺន័រតែប៉ុណ្ណោះទេ។ ប៉ុន្តែលោកយល់ថា ចំពោះបញ្ហា ដែលក្រុមជើងសារគយបានលើកឡើង និងចោទ លោក ម៉េង ផល្គុន ថាបាទទួលលុយជាកញ្ចប់ចំនួន ចន្លោះចាប់ពីជាង ១៣០ ទៅជាង ១៤០ដុល្លារ ក្នុងមួយទូរទំនិញនោះ គឺមិនខុសទេ ព្រោះលុយទាំងនោះ ត្រូវគេគិតទាំងតម្លៃបំពេញបែបបទ ឬឯកសារផ្សេងៗ, តម្លៃមេស៊ីញ៉េ, តម្លៃមន្ត្រីគយ ជាកូនចៅចុះពិនិត្យ និងតម្លៃមន្ត្រីគយ និងរដ្ឋាករ ជាកូនចៅចុះបញ្ជីស្នាមផ្សេងៗជាដើម..។
ក្រុមជើងសារគយ ឲ្យដឹងដូច្នេះ រួចបានអះអាងថា បើក្រុមហ៊ុនទាំងឡាយណាមិនបង់លុយចំនួន ១៣២ដុល្លារ ទៅ ១៤២ដុល្លារ ជូនមន្ត្រីគយ និងរដ្ឋាករទេ គឺមន្ត្រីគយ នឹងកាក់ផ្អឹបឯកសារ និងមិនស៊ីញ៉េ នៅលើឯកសារនាំចេញ នាំចូលទំនិញទាំងនោះទេ។ ពោលគឺ ដូចគ្នាគយ ចាប់កុងតឺន័រទំនិញទាំងនោះទុក មិនឲ្យដឹកចេញ ឬចូល បានទេ។
ប្រភពពីក្រុមអ្នករត់ការគយបន្តទៀតថា ចំនួនទឹកលុយក្រោមតុខាងលើ គឺមន្ត្រីគយ អាចពន្យាពេលបង់ ក្នុងរយៈពេលមួយសប្ដាហ៍ ប៉ុន្តែត្រូវបង់លុយឬទូទាត់ឲ្យអស់នៅចុងសប្ដាហ៍នីមួយៗ បើទោះជាក្រុមហ៊ុនខ្លះ មានទំនិញ១០០ទូរ បែបណាក៏ដោយចុះ គឺត្រូវតែបង់លុយ នៅចុងសប្ដាហ៍ឲ្យរួចរាល់អស់ ជាមុនសិន។
ទោះជាបែបនេះក្តី គេហទំព័រ CEN នៅមិនទាន់អាចទាក់ទង លោក ម៉េង ផល្គុន តំណាងអគ្គនាយកដ្ឋានគយ និង រដ្ឋាករកម្ពុជា ឬគេហៅថា មេប្រចាំតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសទាំងបី នាខេត្តព្រះសីហនុ ដើម្បីបំភ្លឺជុំវិញការចោទប្រកាន់ របស់ក្រុមអ្មករត់ការគយ ឬជើងសារគយខាងលើបាននៅឡើយទេ នៅរសៀលថ្ងៃទី១៣ ខែមករា ឆ្នាំ២០២០នេះ។
យ៉ាងនេះក្តី ក្រុមអ្នករត់ការទំនិញ ឬជើងសារគយ បានបញ្ជាក់ថា ក្នុងមួយទូរកុងតឺន័រដឹកទំនិញ គឺប្រាប់ចំណូលចូលរដ្ឋ ដែលត្រូវបង់តាមវិក្កយបត្រមានត្រឹម ១៥.០០០(មួយម៉ឺនប្រាំពាន់រៀល)តែប៉ុណ្ណោះ ។ ប៉ុន្តែចូលក្នុងហោប៉ៅ របស់មន្ត្រីឆ្លៀតឱកាសមានចំនួនជាង ១៣០ ទៅ ១៤០ ដុល្លារ ខណៈទំនិញនាំចេញត្រូវបង់ ១០៥ដុល្លារ ទៅ ១១០ដុល្លារ ក្នុងមួយទូរកុងតឺន័រ។ ហើយថា ក្នុងមួយថ្ងៃៗ អាចមានកុងតឺន័រទំនិញរួចពន្ធនាំចូល និងដឹកចេញយ៉ាងតិច ២០០ទូរកុងតឺន័រ ដែលត្រូវឆ្លងកាត់តួនាទីសម្រេច របស់ លោក ម៉េង ផល្គុន ដោយគេមិនទាន់គិតដល់ ទំនិញនាំចូលត្រូវបង់ពន្ធផងទេ៕ ដោយ៖ ដែន សីមា