នៅព្រឹកថ្ងៃទី២ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០១៨នេះ សម្ដេចអគ្គមហាសេនាបតីតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រី នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា កំពុងអញ្ជើញដឹកនាំកិច្ចប្រជុំពេញអង្គគណៈរដ្ឋមន្ត្រី ដែលធ្វើឡើងនៅវិមានសន្តិភាព រាជធានីភ្នំពេញ។
សម្រាប់របៀបវារៈប្រជុំនាសប្តាហ៍នេះមានដូចជា៖
១)សេចក្តីព្រាងច្បាប់ធម្មនុញ្ញ ស្តីពីវិសោធនកម្មមាត្រា ៣៤ថ្មី មាត្រា៤២ មាត្រា៤៩ មាត្រា៥៣ និងមាត្រា១១៨ថ្មី នៃរដ្ឋធម្មនុញ្ញ នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា។
២)សេចក្តីព្រាងច្បាប់ស្តីពីវិសោធនកម្មក្រមព្រហ្មទណ្ឌ។
៣)សេចក្តពីព្រាងច្បាប់ស្តីពីវិសោធនកម្មមាត្រា២៦ មាត្រា២៧ថ្មី មាត្រា២៨ មាត្រា៣១ និងមាត្រា៣២ នៃច្បាប់ស្តីពីការរៀបចំ និងការប្រព្រឹត្តទៅនៃក្រុមប្រឹក្សាធម្មនុញ្ញ។
៤)សេចក្តីព្រាងច្បាប់ស្តីពីអាជ្ញាប័ណ្ណបញ្ជាសម្រាប់សុខភាពសាធារណៈ។
៥)បញ្ហាផ្សេងៗ។
បើតាមលោកផៃ ស៊ីផាន អ្នកនាំពាក្យនៃទីស្តីការគណៈរដ្ឋមន្ត្រី បានថ្លែងក្នុងផេកហ្វេសប៊ុកថា កិច្ចប្រជុំពេញអង្គគណៈរដ្ឋមន្ត្រីក្រោមអធិបតីភាពដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់របស់សម្តេចអគ្គមហាសេនាបតីតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រី នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា បានកំពុងចាប់ផ្តើមពិភាក្សាលើរបៀបវារៈលើសេចក្តីព្រាងច្បាប់ស្តីពីច្បាប់ធម្មនុញ្ញ “ស្តីពីវិសោធនកម្មមាត្រា៣៤ថ្មី មាត្រា៤២ មាត្រា៤៩ មាត្រា៥៣ និងមាត្រា១១៨ថ្មី នៃរដ្ឋធម្មនុញ្ញ នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា”ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា គឺជាប្រទេសដែលធ្លាប់មានអារ្យធម៌ដ៏ឧត្តុង្គឧត្តម មានឥស្សរភាព និងកិត្យានុភាព ខ្ពស់ខ្ពង់។ ប្រវិត្តសាស្ត្រនាទសវត្សរ៍ឆ្នាំ៧០ បានបង្ហាញប្រាប់ប្រជាជនសខ្មែរគ្រប់រូបឲ្យបានយល់ដឹង និងចងចាំឥតមានថ្ងៃភ្លេចថា នយោបាយវាតទីនិយមរបស់បរទេស និងការជ្រៀតជ្រែកពីខាងក្រៅ បានធ្វើឲ្យប្រជាជាតិមួយនេះស្គាល់នូវការបែកបាក់ និងបានធ្លាក់ទៅក្នុងភ្នក់ភ្លើងសង្គ្រាមអស់ជាងពីរទសវត្សរ៍ ធ្វើឲ្យប្រជាជនខ្មែររាប់លាននាក់បានស្លាប់បាត់បង់ជីវិត និងបង្កឲ្យប្រទេសជាតិរងនូវសោកវិនាសអន្តរាយគួរឲ្យសោកស្តាយជាទីបំផុត។
កិច្ចព្រមព្រៀងស្តីពីដំណោះស្រាយនយោបាយរួមមួយនៃជម្លោះកម្ពុជា នាទីក្រុងប៉ារីស ថ្ងៃទី២៣ ខែតុលា ឆ្នាំ១៩៩១ បានបង្កលក្ខណៈឲ្យមានការរៀបចំការបោះឆ្នោតថ្នាក់ជាតិមួយនៅក្នុងឆ្នាំ ១៩៩៣ ហើយសភាធម្មនុញ្ញដែលកើតចេញពីការបោះឆ្នោតនេះ បានរៀបចំនូវរដ្ឋធម្មនុញ្ញថ្មីមួយ សម្រាប់កម្ពុជា ដែលត្រូវបានប្រកាសឲ្យប្រើកាលពីថ្ងៃទី២៤ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ១៩៩៣។ ទន្ទឹមនឹងនេះ នយោបាយឈ្នះ-ឈ្នះ បានរំលាយចោលនូវអង្គការចាត់តាំងខាងនយោបាយ និងយោធារបស់ខ្មែរក្រហម នៅឆ្នាំ ១៩៩៨ និងបានធ្វើឲ្យប្រទេសជាតិមានសុខសន្តិភាព និងឯកភាពទឹកដីពេញលេញ ដែលជាបុរេលក្ខខណ្ឌមិនអាចខ្វះបានសម្រាប់ស្ថិរភាព និងការអភិវឌ្ឍរបស់កម្ពុជារហូតមកដល់បុច្ចប្បន្ន។
លោកបន្តថា ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា គឺជារដ្ឋដែលមានឯករាជ្យ និងអធិបតេយ្យពេញបរិបូរណ៌ ជារដ្ឋស្មើភាព និងស្មើសិទ្ធិជាមួយនិងរដ្ឋដទៃទៀត នៅក្នុងសាកលលោក។ ឯករាជ្យជាតិ និងអធិបតេយ្យជាតិ គឺជាដួងព្រលឹងមួយរបស់ជាតិ ហើយត្រូវតែទទួលបានការគោរពដោយពេញលេញ។ រដ្ឋធម្មនុញ្ញ នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា ដែលជាច្បាប់កំពូលរបស់ជាតិចែងយ៉ាងច្បាស់ថា ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា ជារដ្ឋឯករាជ្យ និងអធិបតេយ្យ ហើយរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា មានកាតព្វកិច្ចត្រូវការពារជាដាច់ខាតនូវឯករាជ្យ និងអធិបតេយ្យនេះ។ ធម្មនុញ្ញអង្គការសហប្រជាជាតិក៏ចែងការពារអធិបតេយ្យនៃរដ្ឋជាសមាជិកយ៉ាងច្បាស់ថា គ្មានរដ្ឋណាមួយមានសិទ្ធិទៅលូកលាន់ដោយផ្ទាល់ ឫដោយប្រយោល ទោះក្នុងហេតុផលណាក៏ដោយ នៅក្នុងកិច្ចការផ្ទៃក្នុង ឫបញ្ហាដែលប៉ះពាល់ដល់បូរណភាពទឹកដី ឬឯករាជ្យភាពនយោបាយរបស់ប្រទេសដទៃបានឡើយ (មាត្រា ២.៤ និង ២.៧ នៃធម្មនុញ្ញអង្គការសហប្រជាជាតិ)។
រដ្ឋធម្មនុញ្ញ នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជាកំណត់ថា ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជាអនុវត្តនយោបាយប្រជាធិបតេយ្យសេរីពហុបក្ស។ ក្នុងន័យនេះ គណបក្សនយោបាយ គឺជាតួអង្គដ៏សំខាន់ នៅក្នុងកិច្ចដំណើរការនៃប្រជាធិតេយ្យកម្ពុជាដើម្បីប្រកួតប្រជែងក្នុងការដឹកនាំប្រទេស។ ដូចនេះ ទាំងគណបក្សនយោបាយ ទាំងប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរ ត្រូវគោរពគោលការណ៍អធិបតេយ្យជាតិ និងលទ្ធិប្រជាធិបតេយ្យ សេរីពហុបក្ស ហើយត្រូវមានកាតព្វកិច្ចរួមចំណែកកសាងប្រទេសជាតិ និងការពារមាតុភូមិ។ ការការពារឯករាជ្យអធិបតេយ្យជាតិ និងការតម្កល់ផលប្រយោជន៍ខ្មែរជាធំគឺជាកាតព្វកិច្ចរបស់គណបក្សនយោបាយ អ្នកនយោបាយ អ្នកនយោបាយខ្មែរពីគ្រប់និន្នាការ និងជាកាតព្វកិច្ចរបស់ប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរគ្រប់រូប។ ក្នុងស្មារតីនេះដែរ រដ្ឋធម្មនុញ្ញក៏បានកំណត់ឲ្យសមាជិករដ្ឋសភា ព្រឹទ្ធសភា និងរាជរដ្ឋាភិបាល ត្រូវធ្វើសច្ចាប្រណិធានមុនចូលកាន់ដំណែង នៅចំពោះព្រះភ័ក្ត្រព្រះមហាក្សត្រ ព្រះភ័ក្ត្រនៃសម្តេចសង្ឃរាជ និងទេវតារក្សាសេត្វច្ឆត្រ ដោយសច្ចាបេ្តជ្ញាដាច់ខាតការពារឯករាជ្យទាំងស្រុងនៃមាតុភូមិកម្ពុជា អធិបតេយ្យជាតិពេញបរិបូរណ៍នឹងមិនអនុញ្ញាតជាដាច់ខាត ឲ្យជនណាមួយក៏ដោយ ដែលចង់ជ្រៀតជ្រែកចូលក្នុង ផ្ទៃក្នុងនៃកម្ពុជា ឫមកបង្គាប់បញ្ជាចំពោះគោលនយោបាយជាតិ និងអន្តរជាតិរបស់កម្ពុជាបានឡើយ ព្រមទាំងមិនបម្រើជាដាច់ខាតនូវផលប្រយោជន៍បរទេស ហើយធ្វើឲ្យខូចប្រយោជន៍របស់ប្រជារាស្ត្រ ប្រជាជាតិ និងមាតុភូមិកម្ពុជា។ ទាំងបទពិសោធន៍ជាតិ ទាំងបទពិសោធន៍អន្តរជាតិ បង្ហាញយ៉ាងច្បាស់ថា ការបែកបាក់ជាតិ និងការបង្កលក្ខណៈឲ្យបរទេសអាចជ្រៀតជ្រែកចូលទៅក្នុងកិច្ចការផ្ទៃក្នុងជាតិរបស់ខ្លួន គឺនឹងនាំទៅដល់សង្គ្រាម និងវិនាសអន្តរាយ។ ដូចនេះ ទាំងគណបក្សនយោបាយ ទាំងអ្នកនយោបាយ ទាំងប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរពីគ្រប់និន្នាការនយោបាយទាំងអស់ ត្រូវបេ្តជ្ញារួមគ្នាការពារឯករាជ្យជាតិ អធិបតេយ្យជាតិ ប្រឆាំងដាច់ខាតសកម្មភាពជ្រៀតជ្រែកពីខាងក្រៅ និងមិនត្រូវធ្វើសកម្មភាពណាមួយប្រឆាំងនឹងផលប្រយោជន៍របស់ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា និងប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរឡើយ។
ដើម្បីឆ្លើយតបនឹងស្មារតីខាងលើនេះប្រកបដោយភាពឱឡារិក ជាពិសេស ដើម្បីលើកស្ទួយតម្លៃជាតិខ្មែរ ក្នុងបុព្វហេតុការពារឯករាជ្យជាតិ អធិតេយ្យជាតិ និងឯករាជ្យជាតិ ប្រឆាំងនឹងការជ្រៀតជ្រែកពីខាងក្រៅ តាមគ្រប់រូបភាព ព្រមទាំងដើម្បីលើកស្ទួយការតម្កល់ផលប្រយោជន៍ជាតិ និងប្រជាជនជាធំ ក្នុងឋានៈជានាយករដ្ឋមន្ត្រី នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា ដោយស្នើធ្វើវិសោធនកម្ម ត្រង់មាត្រា ៣៤ថ្មី, មាត្រា ៤២, មាត្រា៤៩, និងមាត្រា៥៣។ ដោយឡែក ឆ្លងតាមបទពិសោធន៍ការងារជាក់ស្តែងនៃអង្គនៃអង្គនីតិប្រតិបត្តិ និង ដើម្បីឆ្លើយតបឲ្យបានត្រឹមត្រូវតាមស្មារតីនៃរដ្ឋធម្មនុញ្ញ ទាក់ទងនឹងការទទួលខុសត្រូវរបស់សមាជិករាជរដ្ឋាភិបាលចំពោះមុខរដ្ឋសភា ក៏ដូចជាផ្អែកលើបទពិសោធន៍នៃការងារអភិបាលកិច្ចបណ្តាប្រទេសជឿនលឿនទាំងក្នុងតំបន់ និងអន្តរជាតិ ក្នុងឋានៈជាប្រមុខរដ្ឋរាជរដ្ឋាភិបាល ខ្ញុំក៏មានភាពចាំបាច់ សូមស្នើធ្វើវិសោធនកម្មមាត្រា ១១៨ថ្មី នៃរដ្ឋធម្មនុញ្ញដោយដកចេញវិញនូវតំណែងរដ្ឋលេខាធិការពីសមាសភាព រដ្ឋាភិបាល។ ការធ្វើវិសោធនកម្មមាត្រា ១១៨ថ្មី នេះមិនត្រឹមតែអាចបន្ថយចំនួនសមាភាពរាជរដ្ឋាភិបាលប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងជួយដល់ការពង្រឹងការទទួលខុសត្រូវខ្ពស់របស់សមាជិក រាជរដ្ឋាភិបាលចំពោះមុខរដ្ឋសភា និងការបង្កើនប្រសិទ្ធភាពនៃការងាររបស់អង្គនីតិប្រតិបត្តិតាមរយៈការកែទម្រង់លើរចនាសម្ព័ន្ធ និងអភិបាលកិច្ចនៃអង្គនីតិប្រតិបត្តិ នឹងអង្គមុខងារសាធារណៈផងដែរ៕ ដោយ ៖ បញ្ញាស័ក្តិ