ក្រុមហ៊ុនតូយ៉ូតារបស់ជប៉ុននិងនីសាន់ម៉ូទ័រកំពុងទាមទារឲ្យ រដ្ឋាភិបាលអង់គ្លេសចេញថ្លៃពន្ធគយបន្ថែម ដែលអាចកើតឡើងប្រសិនបើប្រទេសនេះ មិនអាចបញ្ចប់កិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីជាមួយសហភាពអឺរ៉ុប។
សហរដ្ឋអាមេរិកដែលបានចាកចេញពីសហគមន៍អឺរ៉ុប កាលពីចុងខែមករាគឺស្ថិតនៅក្នុងដំណាក់កាលអន្តរកាលមួយ ដែលអនុញ្ញាតឱ្យប្រទេសនេះទទួលបានពន្ធគយសូន្យរហូតចុងឆ្នាំនេះ ដូចពេលដែលខ្លួននៅជាសមាជិកសហភាពអឺរ៉ុបដែរ។
ប្រសិនបើភាគីទាំងពីរមិនអាចឯកភាពលើកិច្ចព្រមព្រៀងមួយហើយដំណាក់កាលអន្តរកាលនេះនឹងត្រូវបានបញ្ចប់នៅថ្ងៃទី ៣១ ខែធ្នូ ដោយមិនការព្រមព្រៀងអ្វីទេ ពន្ធលើរថយន្តដឹកអ្នកដំណើរនឹងកើនឡើងដល់ ១០ ភាគរយចាប់ពីថ្ងៃទី ១ ខែមករាឆ្នាំ ២០២១ ។
នាយករដ្ឋមន្ត្រី បូរីស ចនសុន បាននិយាយថានៅឆ្នាំក្រោយនេះ “បើសិនជាគ្មានកិច្ចព្រមព្រៀង” ហើយប្រសិនបើចក្រភពអង់គ្លេសនិងសហភាពអឺរ៉ុបមិនអាចឯកភាពគ្នាមួយនៅពេលនៃកិច្ចប្រជុំកំពូលសហភាពអ៊ឺរ៉ុបនៅថ្ងៃទី ១៥ ខែតុលា។
សមាគមអ្នកផលិតរថយន្តនិងពាណិជ្ជករប៉ាន់ប្រមាណថាការដំឡើងពន្ធគយនឹងធ្វើឱ្យក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តចំណាយ ៤,៥ ពាន់លានផោនបន្ថែមទៀត (៥,៨២ ពាន់លានដុល្លារ) ក្នុងមួយឆ្នាំ។ វាមិនអាចទៅរួចទេសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តក្នុងចេញថ្លៃលើការដំឡើងពន្ធគយនេះ ប្រសិនបើរដ្ឋាភិបាលបដិសេធមិនធ្វើដូច្នេះ វាអាចបណ្តាលឱ្យក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តបរទេសរត់ចេញពី U.K។
ក្រៅពីក្រុមហ៊ុននីសាន់និងតូយ៉ូតា BMW និង Jaguar Land Rover Automotive កំពុងផលិតរថយន្តនៅចក្រភពអង់គ្លេស នាយកប្រតិបត្តិតូយ៉ូតានិងក្រុមហ៊ុននីសាន់ ទទួលស្គាល់ថាពួកគេកំពុងទាមទារឲ្យចក្រភពអង់គ្លេសចេញថ្លៃលើការដំឡើងពន្ធ។ ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តអឺរ៉ុបក៏កំពុងតែអំពាវនាវដល់រដ្ឋាភិបាលចក្រភពអង់គ្លេសដើម្បីធ្វើដូចគ្នានេះដែរ។
ទោះយ៉ាងណាអ្នកនាំពាក្យក្រុមហ៊ុន BMW បាននិយាយថាក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តអាឡឺម៉ង់នឹងមិនធ្វើអត្ថាធិប្បាយអំពីការរំពឹងទុកនោះទេ។
សម្រាប់ប្រទេសអង់គ្លេសនឹងបន្តផ្តោតការយកចិត្តទុកដាក់លើការធានាកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីមួយ នៅក្នុងកិច្ចពិភាក្សាជាមួយសហភាពអឺរ៉ុប។
អ្នកនាំពាក្យរដ្ឋាភិបាលបាននិយាយថា៖ “យើងនៅតែប្តេជ្ញាធ្វើការជាមួយឧស្សាហកម្មរថយន្តដើម្បីធានានូវលទ្ធផលដែលឆ្លុះបញ្ចាំង ពីផលប្រយោជន៍អាជីវកម្មនៅទូទាំងចក្រភពអង់គ្លេស” ។ លទ្ធផលនៃការចរចារនៅតែជាជំរើសច្បាស់លាស់របស់យើង។ យើងបានដាក់ចេញនូវសំណើររបស់យើងហើយយើងកំពុងខិតខំប្រឹងប្រែងដើម្បីឈានដល់កិច្ចព្រមព្រៀងជាមួយសហភាពអ៊ឺរ៉ុប។ ”
រថយន្តប្រហែល ១,៣ លានគ្រឿងត្រូវបានផលិតនៅចក្រភពអង់គ្លេស កាលពីឆ្នាំមុនដែលជិតពាក់កណ្តាលត្រូវបានផលិតដោយក្រុមហ៊ុនជប៉ុននីសាន់តូយ៉ូតានិងហុងដា។ ការនាំចេញទៅសហភាពអឺរ៉ុបមានចំនួន ៤៤ ភាគរយនៃរថយន្តផលិតនៅអង់គ្លេស។
ដោយមើលឃើញថាប្រាក់ចំណេញរបស់នីសាន់និងតូយ៉ូតាត្រូវបានគេរំពឹងថាកាន់តែតូចចង្អៀតប្រមាណតែ៤ទៅ៥ភាគរយ វាស្ទើរតែមិនអាចទៅរួចទេសម្រាប់ពួកគេក្នុងការស្រូបយកចំពោះការដំឡើងពន្ធគយដោយប៉ះពាល់ដល់ថ្លៃដើម។ ប្រសិនបើការកើនឡើងពន្ធគយត្រូវបានឆ្លុះបញ្ចាំងពីតម្លៃអ្នកផលិតរថយន្តជប៉ុននឹងមានការប្រកួតប្រជែងកាន់តែតិចៗទៅនៅក្នុងទីផ្សារអឺរ៉ុបហើយធ្វើឱ្យពិបាកក្នុងការបន្តធ្វើជំនួញនៅ U.K ។
ក្រុមហ៊ុនតូយ៉ូតាបានសម្គាល់ថាកាលពីខែមីនាឆ្នាំ ២០១៩ ក្នុងការដកខ្លួនចេញពីចក្រភពអង់គ្លេសប្រសិនបើពន្ធ ១០ ភាគរយត្រូវបានដាក់ ខណៈដែលនាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុននីសាន់ក៏បាននិយាយនៅខែតុលាឆ្នាំ ២០១៩ ថាការកើនឡើងអាចធ្វើឱ្យគំរូអាជីវកម្មរបស់ក្រុមហ៊ុននៅអឺរ៉ុបប្រឈមនឹងហានិភ័យ។
ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយក្នុងស្រុកបានរាយការណ៍ថាសហគមន៍អ៊ឺរ៉ុបនឹងមិនអនុវត្តវិធានពន្ធគយសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តដែលកំពុងប្រតិបត្តិការនៅចក្រភពអង់គ្លេសនោះទេហើយភាគីទាំងពីរក៏មិនអាចស្វែងរកមូលដ្ឋានរួមបានដែរ។
ប្រសិនបើការពិភាក្សារវាងចក្រភពអង់គ្លេសនិងសហគមន៍អឺរ៉ុប វានឹងត្រូវបង្ខំចិត្តសម្រេចចិត្តថាតើវានឹងត្រូវចេញថ្លៃលើការដំឡើងពន្ធគយនៅដំណាច់ឆ្នាំដែរឬទេ។
ក្រុមហ៊ុនហុងដាម៉ូតូបានសម្រេចចិត្តបញ្ចប់ការផលិតនៅចក្រភពអង់គ្លេសនៅឆ្នាំក្រោយ។ អ្នកផលិតរថយន្តនិងអាជីវកម្មទាក់ទងផ្សេងៗទៀត ត្រូវតែគិតពិចារណាអំពីការធ្វើឱ្យតូចឬបិទអាជីវកម្មអាស្រ័យលើការសម្រេចចិត្តរបស់រដ្ឋាភិបាល៕ ប្រភព៖ Nikkei Asia Review
ដោយ៖CEN