Friday, April 26, 2024

ទំនាក់ទំនង : 0716140005

Address : #16 (Borey New World) St. 6A sk . Phnom Penh Thmey kh. Sen Sok ct., Phnom Penh 120913 Office: +85523232725 Tel: 017 93 61 91

ក្រុមហ៊ុន​តូយ៉ូតា​របស់​ជប៉ុន និង​នីសា​ន់ ទាមទារ​ឲ្យ​ចក្រភព​អង់គ្លេស ចេញថ្លៃ​ពន្ធគយ បើសិនជា​កិច្ចព្រមព្រៀង​ពាណិជ្ជកម្ម​សេរី​មិនកើត​ឡើង​

spot_img

​ក្រុមហ៊ុន​តូយ៉ូតា​របស់​ជប៉ុន​និង​នីសា​ន់​ម៉ូ​ទ័​រ​កំពុង​ទាមទារ​ឲ្យ រដ្ឋាភិបាល​អង់គ្លេស​ចេញថ្លៃ​ពន្ធគយ​បន្ថែម ដែល​អាច​កើតឡើង​ប្រសិនបើ​ប្រទេស​នេះ មិនអាច​បញ្ចប់​កិច្ចព្រមព្រៀង​ពាណិជ្ជកម្ម​សេរី​ជាមួយ​សហភាព​អឺរ៉ុប​។​

​សហរដ្ឋអាមេរិក​ដែល​បាន​ចាក​ចេញពី​សហគមន៍​អឺរ៉ុប កាលពី​ចុងខែ​មករា​គឺ​ស្ថិតនៅក្នុង​ដំណាក់កាល​អ​ន្ត​រកា​ល​មួយ ដែល​អនុញ្ញាតឱ្យ​ប្រទេស​នេះ​ទទួលបាន​ពន្ធគយ​សូន្យ​រហូត​ចុង​ឆ្នាំនេះ ដូច​ពេលដែល​ខ្លួន​នៅ​ជា​សមាជិក​សហភាព​អឺរ៉ុប​ដែរ​។
​ប្រសិនបើ​ភាគី​ទាំងពីរ​មិនអាច​ឯកភាព​លើ​កិច្ចព្រមព្រៀង​មួយ​ហើយ​ដំណាក់កាល​អន្តរកាល​នេះ​នឹងត្រូវ​បានបញ្ចប់​នៅ​ថ្ងៃទី ៣១ ខែធ្នូ ដោយ​មិន​ការព្រមព្រៀង​អ្វី​ទេ ពន្ធ​លើ​រថយន្ត​ដឹក​អ្នកដំណើរ​នឹង​កើន​ឡើងដល់ ១០ ភាគរយ​ចាប់ពី​ថ្ងៃទី ១ ខែមករា​ឆ្នាំ ២០២១ ។​
​នាយករដ្ឋមន្ត្រី បូរី​ស ច​ន​សុន បាន​និយាយថា​នៅ​ឆ្នាំ​ក្រោយនេះ “​បើសិនជា​គ្មាន​កិច្ចព្រមព្រៀង​” ហើយ​ប្រសិនបើ​ចក្រភព​អង់គ្លេស​និង​សហភាព​អឺរ៉ុប​មិនអាច​ឯកភាពគ្នា​មួយ​នៅពេល​នៃ​កិច្ចប្រជុំ​កំពូល​សហភាព​អ៊ឺរ៉ុប​នៅ​ថ្ងៃទី ១៥ ខែតុលា​។​

​សមាគម​អ្នក​ផលិត​រថយន្ត​និង​ពាណិជ្ជករ​ប៉ាន់ប្រមាណ​ថា​ការដំឡើង​ពន្ធគយ​នឹងធ្វើ​ឱ្យ​ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​រថយន្ត​ចំណាយ ៤,៥ ពាន់​លាន​ផោន​បន្ថែមទៀត (៥,៨២ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​) ក្នុង​មួយឆ្នាំ​។ វា​មិនអាច​ទៅរួច​ទេ​សម្រាប់​ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​រថយន្ត​ក្នុង​ចេញថ្លៃ​លើ​ការដំឡើង​ពន្ធគយ​នេះ ប្រសិនបើ​រដ្ឋាភិបាល​ប​ដិ​សេធ​មិន​ធ្វើ​ដូច្នេះ វា​អាច​បណ្តាលឱ្យ​ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​រថយន្ត​បរទេស​រត់​ចេញពី U.K​។​

​ក្រៅពី​ក្រុមហ៊ុន​នីសា​ន់​និង​តូយ៉ូតា BMW និង Jaguar Land Rover Automotive កំពុង​ផលិត​រថយន្ត​នៅ​ចក្រភព​អង់គ្លេស នាយក​ប្រតិបត្តិ​តូយ៉ូតា​និង​ក្រុមហ៊ុន​នីសា​ន់ ទទួលស្គាល់ថា​ពួកគេ​កំពុង​ទាមទារ​ឲ្យ​ចក្រភព​អង់គ្លេស​ចេញថ្លៃ​លើ​ការដំឡើង​ពន្ធ​។ ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​រថយន្ត​អឺរ៉ុប​ក៏​កំពុងតែ​អំពាវនាវ​ដល់​រដ្ឋាភិបាល​ចក្រភព​អង់គ្លេស​ដើម្បី​ធ្វើ​ដូចគ្នានេះដែរ​។
​ទោះយ៉ាងណា​អ្នកនាំពាក្យ​ក្រុមហ៊ុន BMW បាន​និយាយថា​ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​រថយន្ត​អាឡឺម៉ង់​នឹងមិន​ធ្វើ​អត្ថាធិប្បាយ​អំពី​ការរំពឹងទុក​នោះទេ​។​
​សម្រាប់​ប្រទេស​អង់គ្លេស​នឹង​បន្ត​ផ្តោត​ការយកចិត្តទុកដាក់​លើ​ការធានា​កិច្ចព្រមព្រៀង​ពាណិជ្ជកម្ម​សេរី​មួយ នៅក្នុង​កិច្ចពិភាក្សា​ជាមួយ​សហភាព​អឺរ៉ុប​។​

​អ្នកនាំពាក្យ​រដ្ឋាភិបាល​បាន​និយាយថា​៖ “​យើង​នៅតែ​ប្តេជ្ញា​ធ្វើការ​ជាមួយ​ឧស្សាហកម្ម​រថយន្ត​ដើម្បី​ធានា​នូវ​លទ្ធផល​ដែល​ឆ្លុះបញ្ចាំង ពី​ផលប្រយោជន៍​អាជីវកម្ម​នៅ​ទូទាំង​ចក្រភព​អង់គ្លេស​” ។ លទ្ធផល​នៃ​ការចរចារ​នៅតែ​ជា​ជំរើស​ច្បាស់លាស់​របស់​យើង​។ យើង​បាន​ដាក់ចេញ​នូវ​សំណើរ​របស់​យើង​ហើយ​យើង​កំពុង​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ដើម្បី​ឈានដល់​កិច្ចព្រមព្រៀង​ជាមួយ​សហភាព​អ៊ឺរ៉ុប​។ ”
​រថយន្ត​ប្រហែល ១,៣ លាន​គ្រឿង​ត្រូវបាន​ផលិត​នៅ​ចក្រភព​អង់គ្លេស កាលពី​ឆ្នាំមុន​ដែល​ជិត​ពាក់កណ្តាល​ត្រូវបាន​ផលិត​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​ជប៉ុន​នីសា​ន់​តូយ៉ូតា​និង​ហុងដា​។ ការនាំ​ចេញទៅ​សហភាព​អឺរ៉ុប​មាន​ចំនួន ៤៤ ភាគរយ​នៃ​រថយន្ត​ផលិត​នៅ​អង់គ្លេស​។​

​ដោយ​មើលឃើញថា​ប្រាក់ចំណេញ​របស់​នីសា​ន់​និង​តូយ៉ូតា​ត្រូវបាន​គេ​រំពឹងថា​កាន់តែ​តូចចង្អៀត​ប្រមាណ​តែ​៤​ទៅ​៥​ភាគរយ វា​ស្ទើរតែ​មិនអាច​ទៅរួច​ទេ​សម្រាប់​ពួកគេ​ក្នុងការ​ស្រូបយក​ចំពោះ​ការដំឡើង​ពន្ធគយ​ដោយ​ប៉ះពាល់​ដល់​ថ្លៃដើម​។ ប្រសិនបើ​ការកើនឡើង​ពន្ធគយ​ត្រូវបាន​ឆ្លុះបញ្ចាំង​ពី​តម្លៃ​អ្នក​ផលិត​រថយន្ត​ជប៉ុន​នឹងមាន​ការប្រកួតប្រជែង​កាន់តែ​តិចៗ​ទៅ​នៅក្នុង​ទីផ្សារ​អឺរ៉ុប​ហើយ​ធ្វើឱ្យ​ពិបាក​ក្នុងការ​បន្តធ្វើ​ជំនួញ​នៅ U.K ។​

​ក្រុមហ៊ុន​តូយ៉ូតា​បាន​សម្គាល់ថា​កាលពី​ខែមីនា​ឆ្នាំ ២០១៩ ក្នុងការ​ដកខ្លួន​ចេញពី​ចក្រភព​អង់គ្លេស​ប្រសិនបើ​ពន្ធ ១០ ភាគរយ​ត្រូវ​បានដាក់ ខណៈដែល​នាយក​ប្រតិបត្តិ​ក្រុមហ៊ុន​នី​សាន់​ក៏បាន​និយាយ​នៅ​ខែតុលា​ឆ្នាំ ២០១៩ ថា​ការកើនឡើង​អាចធ្វើឱ្យ​គំរូ​អាជីវកម្ម​របស់​ក្រុមហ៊ុន​នៅ​អឺរ៉ុប​ប្រឈម​នឹង​ហានិភ័យ​។​
​ប្រព័ន្ធ​ផ្សព្វផ្សាយ​ក្នុងស្រុក​បាន​រាយការណ៍​ថា​សហគមន៍​អ៊ឺរ៉ុប​នឹងមិន​អនុវត្ត​វិធាន​ពន្ធគយ​សម្រាប់​ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​រថយន្ត​ដែល​កំពុង​ប្រតិបត្តិការ​នៅ​ចក្រភព​អង់គ្លេស​នោះទេ​ហើយ​ភាគី​ទាំងពីរ​ក៏​មិនអាច​ស្វែងរក​មូលដ្ឋាន​រួម​បានដែរ​។
​ប្រសិនបើ​ការពិភាក្សា​រវាង​ចក្រភព​អង់គ្លេស​និង​សហគមន៍​អឺរ៉ុប វា​នឹងត្រូវ​បង្ខំចិត្ត​សម្រេចចិត្តថា​តើ​វា​នឹងត្រូវ​ចេញថ្លៃ​លើ​ការដំឡើង​ពន្ធគយ​នៅ​ដំណាច់ឆ្នាំ​ដែរឬទេ​។​
​ក្រុមហ៊ុន​ហុងដា​ម៉ូតូ​បានសម្រេច​ចិត្ត​បញ្ចប់​ការផលិត​នៅ​ចក្រភព​អង់គ្លេស​នៅ​ឆ្នាំក្រោយ​។ អ្នក​ផលិត​រថយន្ត​និង​អាជីវកម្ម​ទាក់ទង​ផ្សេងៗ​ទៀត ត្រូវតែ​គិតពិចារណា​អំពី​ការធ្វើឱ្យ​តូច​ឬ​បិទ​អាជីវកម្ម​អាស្រ័យ​លើ​ការសម្រេចចិត្ត​របស់រ​ដ្ឋា​ភិ​បាល​៕ ប្រភព​៖ Nikkei Asia Review
​ដោយ​៖CEN​

spot_img
×