មន្ត្រីយោធាជាន់ខ្ពស់របស់ឥណ្ឌូនេស៊ីបាននិយាយកាលពីថ្ងៃអាទិត្យ (១០ មករា) ថា ក្រុមរុករកនិងជួយ
សង្គ្រោះបានរកឃើញនូវរលកសញ្ញាពីប្រអប់ខ្មៅនៃយន្តហោះដឹកអ្នកដំណើរស្រ៊ីហ្វីចាយ៉ាដែលបានបាត់ខ្លួនកាលពីថ្ងៃសៅរិ៍។
មេបញ្ជាការយោធាឥណ្ឌូនេស៊ី លោក ហាឌីតាចាចាន់តូ (Hadi Tjahjanto) បានថ្លែងនៅក្នុងសន្និសីទសារព័ត៌មាននៅឯស្ថានីយអ្នកដំណើរអន្តរជាតិក្រុងហ្សាការតាថា៖«យើងមានទំនុកចិត្តថាពួកគេនឹងទទួលបានមកវិញក្នុងពេលឆាប់ៗនេះ»។ លោក Tjahjanto មិនបានបញ្ជាក់ពីពេលវេលាជាក់លាក់ទេ។
លោកបានបន្ថែមថា៖« ទីតាំងច្បាស់លាស់” របស់យន្ដហោះក៏ត្រូវបានគេកំណត់ផងដែរនៅជម្រៅ ២៣ ម៉ែត្រមិនឆ្ងាយពីកន្លែងដែលវាបានបាត់ពីអេក្រង់រ៉ាដា។ លោកបានមានប្រសាសន៍ថា“ នៅពេលនេះបុគ្គលិកយោធាទាំងអស់កំពុងតែខិតទៅជិតទីតាំងនោះ” ។
នៅក្នុងសេចក្តីថ្លែងការណ៍មួយនៅពេលល្ងាច លោក Rasman MS អ្នកសម្របសម្រួលស្រាវជ្រាវនៃBasarnasទីភ្នាក់ងារស្វែងរកនិងជួយសង្គ្រោះជាតិបាននិយាយថា៖«មានលទ្ធភាពដែលយើងនឹងរកបានប្រអប់ខ្មៅនៅយប់នេះ»។
លោកបានព្រមានថា ភាពជោគជ័យនៃការយកមកវិញ វាអាស្រ័យលើលក្ខខណ្ឌអាកាសធាតុនៅសមុទ្រដោយនិយាយថា ខណៈពេលដែលវានឹង “ពិបាកក្នុងការធ្វើវានៅពេលយប់” ទីភ្នាក់ងារនេះមាននាវារួចហើយនៅទីតាំងនោះ។
យើងនឹងរកឃើញពួកគេវិញឱ្យបានលឿនតាមដែលអាចធ្វើទៅបានពីព្រោះថាវាសំខាន់ណាស់ចំពោះការស៊ើបអង្កេតនេះ។ គណៈកម្មាធិការសុវត្ថិភាពដឹកជញ្ជូនជាតិឥណ្ឌូណេស៊ីបាននិយាយថាខ្លួនបានទាញយកទិន្នន័យរ៉ាដានិងការកត់ត្រានិងការថតចម្លងនានារវាងអ្នកបើកយន្តហោះរបស់ SJ 182 និងអ្នកត្រួតពិនិត្យចរាចរណ៍ផ្លូវអាកាស។
រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងដឹកជញ្ជូនឥណ្ឌូនេស៊ី លោក ប៊ូឌី កាយ៉ា ស៊ូម៉ាឌី (Budi Karya Sumadi) បានបញ្ជាក់ពីការធ្លាក់យន្ដហោះប៊ូអ៊ីង ៧៣៧-៥០០ របស់ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ឥណ្ឌូណេស៊ីដែលមានមនុស្ស ៦២ នាក់នៅលើយន្តហោះ ដែលបានបាត់ទំនាក់ទំនងជាមួយអ្នកត្រួតពិនិត្យចរាចរណ៍ផ្លូវអាកាសកាលពីរសៀលថ្ងៃសៅរ៍។
នៅក្នុងសន្និសីទសារព័ត៌មានមួយដែលបានធ្វើឡើងនៅល្ងាចថ្ងៃសៅរ៍ លោករដ្ឋមន្ត្រីបាននិយាយថាជើងហោះហើរ ស្រ៊ីវីចាយ៉ា (Sriwijaya Air SJ-182) ធ្វើដំណើរពីរដ្ឋធានីហ្សាកាតាទៅទីក្រុង ប៉ុនធាណាក់(Pontianak) ក្នុងខេត្ត កាលីម៉ាន់តាន់ខាងលិច West Kalimantan បានធ្លាក់ចូលដែនទឹកសមុទ្រនៅឯស្រុកសើរីប៊ូ (Seribu) ភាគខាងជើងនៃហ្សាកាតា។
យោងតាមលោករដ្ឋមន្ត្រីដឹកជញ្ជូន យន្តហោះនេះត្រូវបានគេជឿថាបានធ្លាក់នៅក្បែរកោះ ឡាគី (Laki) និងកោះឡានកាង (Lancang) ដែលជាផ្នែកមួយនៃខ្សែសង្វាក់កោះពាន់។ យន្តហោះបានចាកចេញពីអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិសូកាណូ ហាតា (Soekarno-Hatta) ក្នុងទីក្រុងហ្សាការតានៅម៉ោង ២៖៣៦ នាទី ម៉ោងក្នុងស្រុក។
យោងតាមលោក Sumadi ការទាក់ទងចុងក្រោយជាមួយយន្ដហោះនេះត្រូវបានធ្វើឡើងដោយអាជ្ញាធរអាកាសចរណ៍ ៤ នាទីបន្ទាប់ពីហោះឡើង។ ប្រតិបត្តិការស្វែងរកនិងជួយសង្គ្រោះកំពុងត្រូវបានរារាំងដោយអាកាសធាតុអាក្រក់។
កម្មករនៃទីភ្នាក់ងារស្វែងរកនិងជួយសង្គ្រោះជាតិឥណ្ឌូនេស៊ីបានរកឃើញកម្ទេចកម្ទីនិងខ្សែកាបដែលគេសង្ស័យថាជាយន្តហោះដែលមានសំណាងអាក្រក់។ ទូកនិងយន្ដហោះមកពីទីភ្នាក់ងារឥណ្ឌូនេស៊ីផ្សេងៗបានចូលរួមក្នុងការស្វែងរក។
លោក Sumadi បាននិយាយថាប្រធានាធិបតីចូកូវីដូដូបានណែនាំដល់ក្រុមអ្នកជួយសង្គ្រោះឱ្យបង្កើនកិច្ចប្រឹងប្រែងស្វែងរក។ អ្នកនាំពាក្យ Basarnas លោក Yusuf Latief បានប្រាប់ស៊ីនហួថា បុគ្គលិកជួយ
សង្គ្រោះប្រមាណ ១០០ នាក់កំពុងស្ថិតនៅទីតាំងនោះហើយទីភ្នាក់ងាររបស់លោកបានបញ្ជូននាវារបស់ខ្លួនបំពាក់ដោយROVដើម្បីស្វែងរកបំណែកនៃយន្តហោះនៅដែនសមុទ្រ។
ការស៊ើបអង្កេតលើការធ្លាក់យន្ដហោះត្រូវបានចាប់ផ្តើមដោយក្រសួងដឹកជញ្ជូន។ មុននេះនាវិក EKo Surya Hadi មេបញ្ជាការនាវាយាមឆ្នេរ Trisula បានប្រាប់ទូរទស្សន៍ក្នុងស្រុកថា បំណែករាងកាយមនុស្សនិងបំណែកយន្តហោះត្រូវបានរកឃើញ។
លោកបាននិយាយថា“ យើងបានរកឃើញផ្នែករាងកាយ អាវធំពោងសុវត្ថិភាព avtur (ឥន្ធនៈទួរប៊ីនអាកាសចរណ៍) និងកម្ទេចកម្ទីយន្តហោះ” ។ លោក Sumadi បាននិយាយថានៅលើយន្ដហោះប៊ូអ៊ីងមានអ្នកដំណើរ ៥០ នាក់ក្នុងនោះមានកុមារ ៧ នាក់និងទារក ៣ នាក់និងនាវិក ១២ នាក់។
កាលពីថ្ងៃទី ២៩ ខែតុលាឆ្នាំ ២០១៨ មនុស្សទាំង ១៨៩ នាក់នៅលើយន្តហោះបានស្លាប់បន្ទាប់ពីយន្តហោះប៊ូអ៊ីង ៧៣៧ Max របស់ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ Lion Air របស់ឥណ្ឌូនេស៊ីបានធ្លាក់ចូលសមុទ្រជ្វាភ្លាមៗបន្ទាប់ពីហោះចេញពីទីក្រុងហ្សាការតា។
នៅខែធ្នូឆ្នាំ ២០១៤ យន្ដហោះ AirAsia មួយគ្រឿងបានធ្លាក់តាមផ្លូវសមុទ្រពីទីក្រុងធំជាងគេទី ២ របស់ឥណ្ឌូនេស៊ីស៊ូរ៉ាបាយ៉ាទៅសិង្ហបុរីដោយសម្លាប់មនុស្សទាំងអស់ ១៦២ នាក់នៅលើយន្តហោះ៕
ប្រភព៖ Xinhau/ Jakarta Post
រក្សាសិទ្ធិដោយ៖CEN